Land in zicht

12.00 u lokale tijd, donderdag 21 mei. Gefeliciteerd Pap! Voor ons ben je nog steeds jarig.

Woeha Land in zicht !!!

Ons geluk is groot.
Gisteren hebben we een tonijn gevangen, waarvan eigenlijk alleen ik gesmuld heb. Maar ik had al hutspot van pompoen, ui en spekjes met aardappelpuree klaargemaakt dus dat werd wel goed gegeten. Smaken verschillen!
En tijdens het eten kwam de wind opzetten en blies ons door de nacht dichter en dichter bij.
Vanochtend besloten we dat we er voor gingen om vandaag aan te komen voor het donker. Maar last but not least, we hebben walvissen gezien en nu ook land in zicht!

Nog 36 mijl te gaan…
O laat het lukken, niet nog een nacht op zee, maar voor anker in de baai bij Atuona op Hiva Oa.

Wat een tocht, met veel uitdagingen, geen wind, veel wind, weinig wind, flinke golven. Als ik het na reken hoeveel dagen we op zee zijn geweest tel ik er 34!

Vertrek uit Panama City, La Playita, vrijdag 17 april
Vertrek Islas Las Perlas, maandag 20 april
Aankomst Hivao Oa, de Marquesas, donderdag 21 mei

34 dagen op zee met voedselvoorraad vers en lang houdbaar, 600 liter water en 320 liter diesel in de tanks (20 l water en diesel reserve in flessen en jerry can), pakken melk / sap en blikjes frisdrank.
We hebben nog 200 liter water en 60 liter diesel over! We zijn heel zuinig geweest met water en hebben afgewassen en ons zelf gewassen met zout water en af en toe een klein beetje zoet.
Maar met eten hebben we ons niet ingehouden. Al het vers is op, behalve 2 pompoenen. We hebben nog veel lang houdbaar over. Daar kunnen we nog even mee vooruit, wat maar goed is, want de boodschappen zijn hier duur.

Al we voor anker liggen gaan we eerst even juichen!
En dan zal ik een berichtje versturen voor de blog dat we veilig zijn aangekomen…

8 gedachtes over “Land in zicht

1. Oh jongens wat een goed nieuws!! En wat een geweldige prestatie! Geniet maar met volle teugen van de rust van de haven en van het vaste land onder jullie voeten. Ik ben zwaar onder de indruk. Heel veel liefs, Ciel

2. Jeetje, wat mogen jullie ongelofelijk trots zijn op jezelf! 34 dagen met alle uitdagingen die erbij horen… Geniet van deze overwinning en van de Marquesas.
    Groetjes van de Puff-crew

3. Als ik dit schrijf zien jullie land denk ik.
    Gefeliciteerd nog met je vader voor mij is hij ook elke dag jarig hoor anki.
    het is een schat en hij zal ook blij zijn als je weer goed terug zijn al zegt hij het niet .
    Geniet van het land XXXX tante jeanne

4. Wow. Petje af: 34 dagen op zee …. Ik vind oversteken met een pontje ergens in Nederland al lang duren. Geniet van het vaste land!

5. Het zal vreemd zijn om met jullie, inmiddels zeebenen, weer vaste voet op de grond hebben.
    WE zijn blij voor jullie en zeker voor de twee meiden dat je weer wat anders zien dan water. Walvissen, dolfijnen en tonijn zijn leuk om te zien maar op de duur ga je toch mensen missen, (denk ik). Je zullen er vast van genieten. lieve groet van oom Jan en tante Cobij.