Thailand

Vanuit de Malacca strait met z’n drukke nachtelijk vissers die we goed moesten ontwijken zijn we aangekomen in het mooie maar o zo drukke Thailand. Ten minste dit deel van Thailand is druk. Bijna 4 weken zijn we hier geweest, heerlijk om wat langer op een plek te zijn geweest. Nou ja op 1 plek, we hebben toch weer veel gedaan vind ik.

We zijn in het zuiden bij Ko Lipe en Ko Adang geweest toen we net uit de Malacca strait kwamen. (Ko betekent eiland). Daar hebben we nog even gewacht tot de sterke wind voorbij was, maar dat was geen straf daar. Luna en Nika hebben vlechtjes in hun haar gekregen en ik een voet massage! Jan is naar de kapper gegaan. Maar daarna hebben we enorm van de natuur genoten bij Ko Adang. Mooie stranden, lekker zwemwater.

Vervolgens hebben we in  de Chalong baai van Ko Phuket vertoefd om in te klaren en boodschappen te doen. We hebben ook eindelijk de Alytes met Fritze, Heiden en Mina weer gezien! Ook hebben een Belgische boot ontmoet met Jacob en Portugese opstapper Claudia. Veel gezelligheid dus.

Daarna hebben we samen met Alytes in Ao PhangNga verschillende mooie eilandjes gezien waaronder James Bond eiland! (Ao betekent baai). De limestone rosten zijn hier heel wonderlijk gevormd en er zijn zelfs hele open plekken (hongs) in de rotseilanden. Met wat nevel en bewolking doet het heel mystiek aan.

De laatste dagen hebben we in een hele leuke baai in het zuiden van Phuket bij Naiharn Beach gelegen, heerlijk rustig en gezellig met andere yachties. Lekker zwemwater en veel vis. Ook hebben Luna en Nika weer andere kinderen ontmoet.

Jan is tussen de sight seeing door en tijdens onze schooltijden veel op pad  geweest op de scooter om verschillende boodschappen te doen. Dus we luieren zeker niet de hele tijd. Het voelt ook zelfs als werk, zeker als je zo’n hoog reistempo hebt als wij en dan ook nog school bent voor je eigen kinderen. Einde van de dag zijn we dan ook vaak wel klontje klaar. Misschien dat het ook door het klimaat komt, want dat is boven de 30 graden. We plakken nog steeds behoorlijk! ’s Avonds eten we regelmatig op de kant en dat is heerlijk hier. Thaise curry’s, noodles, rijst, salade, shrimps, mmm.

Gisteren zijn we weer terug gevaren naar Ao Chalong voor onze laatste boodschappen, diesel en water. We mochten nog een duik nemen in het zwembad van het hotel waar Catharien, Isabelle en Ton zaten. Zij hadden een bestelling uit Nederland meegenomen en we waren daar natuurlijk heel blij mee. Na een lekkere lange warme douche zijn we met z’n allen gaan eten! Heel gezellig.

We zijn al uitgeklaard en hebben de aller aller laatste boodschappen binnen gesleept. Het waaide flink dus het was weer avontuurlijk met de dinghy door de golven. We vertrekken zo naar Sri Lanka, het wordt een trip van een week, maar volgens de boeken en onze voorgangers staat er een mooie wind bij een bijna gladde zee! Ik ben benieuwd…

Hieronder onze foto’s

Ko Lippe en Ko Adang (Het zuiden)

_SAM1275 _SAM1301 _SAM1365 IMG_0062 20160123_213747 _SAM1383_SAM1318

Ao Chalong

20160129_164047
De Rolly Tasker ! Enorm grote zeilmaker. Helaas geen nieuw zeil voor ons 😦
Inklaren, ook hier alles in 1 gebouw. Top.
De tempel "Wat Chalong"
De tempel “Wat Chalong”
_SAM1411
Buddha. Goudpapiertjes plakken, vandaar het water.

_SAM1417

Naiharn Beach

20160215_154240 20160212_162204 _SAM1768

14 gedachtes over “Thailand

1. Ankie, Jan, Luna and Nika, So good … always … to hear about your amazing journey. Joe and I send our best. We are looking at the map and wondering about your plans after Sri Lanka? The Suez Canal? … and then onto the Mediterranean?

We are doing well. Daughter Stephanie and son-in-law Jeff were here over the weekend and she bought her first maternity clothes. Our grandchild is starting to show its size these days! And on the other end, I just booked a 5-day trip in early March to Kentucky to visit 93-year-old Mom (Granny, the family calls her now) who has fallen yet again, not broken anything, but yet another sign of her being unstable and needing the nursing home daily care that she is now getting.

Love to all,

2. Hallo lieve mensen, leuk elkaar ontmoet te hebben, we zien elkaar in Middelburg.
    Goede vaart en geniet van het mooie Shrlanka.
    Kus voor jullie alle 4
    Isabel, Ton en Catharien

3. Volgens mij hebben jullie het heerlijk gehad in Thailand, wat zalig. En wederom ziet iedereen en prachtig en relaxed uit op de foto’s, wat worden die meiden ook groot! Erg leuk om te volgen.
    Hier gaat iedereen skiën volgende week, heel anders dan 30 graden. Jullie missen weinig aan deze winter: het waait al maanden enorm en het regent bijna dagelijks, vreselijk.
    Liefs, marieke

4. Hello to the Flying Dutchman family!
    Very nice navigation: a litle hard for us to decipher Dutch’ but the pictures help…
    We left Kousk Eol in Papeete after sailing quite a bit in Polynesia with our family then went back to France for a little while. We will be back on Kousk Eol mid april to resume our trip.
    May be our roads will cross again?
    Amitiés à toute la famille,
    Claude & André

5. Hi Jan & Ankie & co, sinds een aantal afleveringen ben ik meelezer. Leuk om te lezen en zien, wat een prachtige reis! Jullie steken toch ook flink wat tijd in het verslag, leuk voor de volgers, maar ook voor jullie zelf, mooi dagboek voor later! Heel veel plezier daar & grtz uit 040, Bram